سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ویژگی های بهترین مرکز لیزر رشت

 

موهای زائد همیشه دغدغه ای برای خانم ها و آقایان بوده اند که افراد به دنبال روش های متعددی برای رهایی از این موهای ناخواسته بر روی بدن بوده اند. امروزه روش های بسیاری مانند وکس، ژیلت و حتی مراجعه به مرکز لیزر رشت برای از بین بردن و کاهش موهای زائد بدن وجود دارد که افراد با توجه به میزان موی زائد در بدن خود یکی از این روش ها را انتخاب می کنند.

با پیشرفت تکنولوژی یکی از بهترین روش هایی که برای رهایی از موی زائد در بدن معرفی شده است، لیزر موهای زائد در رشت است که تمامی مراکز لیزر در سراسر کشور انجام می شود و می توانند تا 90 درصد از موهای زائد بدن را به کلی از بین ببرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی ها و نحوه عملکرد مرکز لیزر رشت آشنا شوید و بتوانید بهترین مرکز و کلینیک را برای انجام این فرآیند زیبایی انتخاب کنید.

نحوه عملکرد دستگاه های مرکز لیزر رشت

لیزر در واقع یک پرتو نور است که به قسمت تیره فولیکول مو برخورد می کند و به آن قسمت آسیب می رساند و از بین می برد. لیزر فقط زمانی می تواند موها را تشخیص دهد و روی فولیکول آن اثر بگذارد که مو در چرخه رشد فعال خود باشد و در حالت استراحت نباشد  .

خوب است بدانید که اکثر موهای بدن در هر زمان در مرحله استراحت هستند و تنها تعداد کمی از آنها در حال رشد هستند. چرخه رشد مو بین 4 تا 6 هفته متغیر است. به همین دلیل از لیزر در جلسات متعدد از ساعت 6 صبح تا 8 صبح استفاده می شود. زیرا در هر جلسه لیزر فقط فولیکول های فعال از بین می روند و بقیه که در چرخه رشد خود نیستند آسیبی نمی بینند و تخریب آنها به جلسات بعدی که در حالت فعال هستند موکول می شود.

اگر این جلسات را به طور مرتب تکرار کنید، مطمئن باشید که در پایان جلسات حدود 90 درصد فولیکول های مو از بین رفته و رشد آنها برای همیشه متوقف می شود. البته این تا حد زیادی به میزان پاسخگویی پوست و موی مشتری بستگی دارد. افرادی که پوست روشن و موهای ضخیم و تیره دارند بهترین کاندید برای لیزر درمانی هستند.

لیزر موهای زائد شامل آسیب انتخابی به فولیکول های مو می شود. هنگامی که توسط یک اپراتور مجرب انجام می شود، نمی تواند آسیبی به پوست یا بافت مجاور فولیکول مو وارد کند.

مراجعه به مرکز لیزر رشت برای چه کسانی ممنوع است؟

کسانی که در گذشته بیمار بوده اند یا از داروهای خاصی استفاده کرده اند. بیماری هایی مانند لوپوس

  1. افرادی که پوست را تمیز یا جوان می کنند.
  2. زنان حامله
  3. اختلالات هورمونی
  4. عفونت
  5. افرادی که خالکوبی دارند
  6. آکنه
  7. پختن
  8. آلرژی پوستی
  9. سوزش و قرمزی پوست
  10. کسانی که برنزه کرده اند و از دستگاه خورشیدی استفاده کرده اند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

انتخاب دستگاه لیزر بر اساس نام و برند سازنده نیز به یکی از چالش های جدید در این زمینه تبدیل شده است، اما باید گفت که فناوری به کار رفته در این دستگاه ها متفاوت بوده و دارای عملکردهای متفاوتی مناسب برای انواع پوست و نیازهای طراحی شده نام دلیل آن است. بر اساس برتری آنها بر یکدیگر نیست. صفحه بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد اطلاعات کاملی در مورد دستگاه ها، نحوه استفاده و مقایسه آنها با یکدیگر در اختیار شما قرار می دهد، اما به طور کلی دستگاه ها معمولا از یکی از فناوری های زیر استفاده می کنند.

  • لیزر دایود: از سری لیزرهای نیمه هادی با طول موج حدود 800 نانومتر که بر روی پوست های نیمه روشن با موهای مشکی و بلوند موثر است. این دستگاه معمولا با آب سرد کن تماسی روی پوست قرار می گیرد و از ژل برای انتقال سرما به پوست و جلوگیری از سوختگی سطح پوست استفاده می شود.
  • لیزر الکساندرایت: از سری لیزرهای جامد با طول موج حدود 755 نانومتر که بر روی پوست های روشن با موهای مشکی و بلوند موثر است. این دستگاه معمولا با خنک کننده گازی بدون تماس و بدون استفاده از ژل کار می کند. برای قسمت های بزرگ بدن سرعت بالاتری دارد اما نسبت به سایر دستگاه ها کمی دردناک تر است.
  • لیزر Yag:ND: ترکیبی از لیزرهای نور و نیمه هادی. طول موج 1064 نانومتر دارای بیشترین عمق نفوذ است و بهتر از الکساندریت و دیود روی پوست های تیره و سبز عمل می کند.
  • IPL: پرتوهای نور شدید، یکی از قدیمی‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد است، اما اثربخشی آن کمتر از فناوری‌های امروزی است.

معایب لیزر موهای زائد

هیچ عارضه جانبی خاصی هنگام استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد گزارش نشده است. مشکلاتی که به راحتی قابل درمان هستند تنها در صورت انتخاب دستگاه لیزر نامناسب برای پوست و موی شما و یا عدم تسلط اپراتور بر لیزر به وجود می آیند. مهمترین عوارض شامل موارد زیر است.

  1. سوختگی پوست: اگر دستگاهی که برای لیزر درمانی استفاده می شود با رنگ پوست و موی مراجعه کننده مطابقت نداشته باشد یا اپراتور تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است سوختگی های سطحی رخ دهد که پس از مدت کوتاهی از بین می روند.
  2. قرمزی یا خارش: این مشکلی نیست و تنها با استفاده از آب سرد یا یخ در ناحیه آسیب دیده قابل درمان است.
  3. احتمال آسیب به چشم: اشعه لیزر برای چشم مضر است و در هنگام استفاده از عینک مخصوص در اتاق لیزر که در مرکز لیزر رشت توسط  دکتر در اختیار کاربر و اپراتور قرار می گیرد، احتمال آسیب به چشم به صفر می رسد.

در صورت دقت در انتخاب یک کلینیک لیزر مطمئن و مجهز می توان از تمامی موارد فوق جلوگیری کرد. فقط توصیه می کنیم قبل از لیزر درمانی تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین و مطمئن ترین کلینیک لیزر را پیدا کنید تا جای نگرانی نباشد.