سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ترمیم پوست با کربوکسی تراپی

 

یکی از متد های مشابه مزوتراپی که امروزه از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شده است و توانایی ترمیم و بهبود وضعیت پوست را دارد، کربوکسی تراپی است که در این روش برای جوانسازی و بهبود پوست گاز کربن دی اکسید به زیر پوست تزریق می شود و در نتیجه گردش خون موضعی در زیر پوست افزایش می کند و در این راستا با تجمع اکسیژن، خاصیت ارتجاعی پوست بهبود پیدا می کند. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست منجر به تحریک فرآیند کلاژن سازی می شود و در ادامه فرآیند جوانسازی پوست شروع می شود.

در ادامه به بررسی مهم ترین نکات درباره این روش ترمیم پوست می پردازیم چرا که تعداد قابل توجهی از افراد این روش را در میان هزاران روش جوانسازی پوست رشت انتخاب می کنند و به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا این روش از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

معرفی روش کربوکسی تراپی

درمان با کربن دی‌اکسید روشی است که به عنوان یک روش جوانسازی و ترمیم پوست شناخته می‌شود. در این روش، گاز کربن دی‌اکسید به زیر پوست تزریق می‌شود و باعث ارتجاع و افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود که در نتیجه جوانسازی پوست اتفاق می‌افتد. علاوه بر جوانسازی، این روش همچنین برای از بین بردن سلولیت، تیرگی زیر چشم، ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد  .

بهتر است به یاد داشته باشید که برخی از پزشکان از این روش برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندروم رینود و حتی آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف نیز استفاده می‌کنند.

برای دستیابی به نتایج مطلوب از این روش، عوامل مانند تعداد جلسات درمانی، فواصل بین جلسات، تعداد تزریق‌ها و … تأثیرگذار هستند. برای بهتر شدن نتایج، ادامه دادن جلسات درمانی به صورت منظم ضروری است.

این روش درمانی نتایج چندان سریعی ارائه نمی‌دهد و برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید جلسات درمانی را منظم ادامه دهید. در آخر نکات مهمی که در نتیجه این روش باید به آنها توجه داشته باشید عبارتند از: وسعت ناحیه درمانی، تعداد جلسات، فواصل بین جلسات، حجم گاز تزریقی، فشار گاز و فاصله بین ناحیه تزریق.

دستگاه کربوکسی تراپی چگونه کار می کند؟

وقتی درمان با گاز کربن دی‌اکسید برای نواحی مختلف صورت و بدن استفاده می‌شود، عملکرد آن بر اساس ناحیه هدف درمان متغیر است؛ اما مکانیسم این روش درمانی یکسان است. در این روش، مخزن گاز کربن دی‌اکسید به لوله‌ی پلاستیکی به عنوان تنظیم‌کننده جریان متصل می‌شود. پزشک متخصص میزان جریان گاز را بر اساس نیاز تنظیم می‌کند و سپس گاز از طریق تنظیم‌کننده جریان وارد لوله‌ی استریل می‌شود. در انتهای این لوله، یک فیلتر قرار دارد که گاز را از هرگونه ناخالصی جدا می‌کند و گاز در نهایت از یک سوزن بسیار ریز به زیر پوست تزریق می‌شود.

به‌یاد داشته باشید که کربوکسی تراپی یک درمان بدون درد است، اما در برخی حالات، پزشک ممکن است از کرم‌های بی‌حس کننده برای جلوگیری از احساس ناراحتی استفاده کند. این روش درمانی به عنوان یک روش سرپایی تلقی می‌شود و هر جلسه آن معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد.

کاربرد کربوکسی تراپی چیست؟

درمان با گاز کربن دی‌اکسید برای نواحی مختلف بدن و صورت استفاده می‌شود. برخی از نواحی رایج که برای درمان با کربوکسی تراپی مناسب هستند عبارتند از:

  • صورت: جهت رفع چین و چروک پوست
  • زیر چشم: جهت رفع گودی و تیرگی زیر چشم
  • واژن: جهت رفع درد هنگام مقاربت، بی‌اختیاری ادرار و تنگ شدن واژن
  • مو: جهت کاهش ریزش مو
  • ابرو: جهت رفع خطوط و چین و چروک اطراف ابرو و پیشانی، لیفت ابرو
  • استرچ مارک: جهت تحریک کلاژن و رفع ترک‌های پوستی
  • سلولیت: جهت ترکیدن و دفع سلولیت
  • لاغری: جهت از بین رفتن سلول‌های چربی
  • شکم: جهت رفع ترک و سلولیت پس از بارداری

درمان با کربن دی‌اکسید دارای مزایای بسیاری است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • روشی با حداقل تهاجم
  • قابل استفاده برای نواحی مختلف بدن
  • کاهش سلولیت و بافت‌های چربی
  • رفع زخم و ترک پوستی
  • درمان پسوریازیس
  • عدم نیاز به دوره نقاهت
  • عدم محدودیت فعالیت بدنی مانند ورزش و شنا پس از 24 ساعت

این مزایا باعث شده تا درمان با کربن دی‌اکسید به عنوان یک روش موثر و کارآمد در جوانسازی و ترمیم پوست شناخته شود.

عوارض احتمالی کربوکسی تراپی

با درمان با گاز کربن دی‌اکسید، اغلب بخاطر عوارض خاصی نبوده، اما ممکن است پس از تزریق در نواحی خاص، مانند بازوها یا پاها، کبودی ایجاد شود که عموماً پس از یک هفته به طور کامل برطرف می‌شود.

هنگامی که از کربوکسی تراپی برای درمان مشکلاتی مانند ترک پوستی و اسکار استفاده می‌شود، درمان معمولاً بدون درد است؛ زیرا بافت اسکار دارای عصب نیست و احساس ناراحتی ایجاد نمی‌کند. اما احتمالاً هنگام تزریق، احساس کمی خارش پوستی را تجربه کنید که به سرعت برطرف می‌شود.

همچنین، اگر از کربن دی‌اکسید برای درمان سلولیت و کاهش رسوبات چربی استفاده شود، مراجعه‌کننده ممکن است حین تزریق فشاری که شبیه فشار آزمایش خون است، احساس کند؛ این احساس به دلیل انبساط گاز رخ می‌دهد.

نهایتاً، هنگام استفاده از کربوکسی تراپی زیر چشم ممکن است با عوارض معمولی مانند قرمزی، تورم، کبودی یا درد مواجه شوید، اما این عوارض عموماً گذرا و طی چند روز برطرف می‌شوند و بیشتر تأثیرات بی‌خطری دارند.

در مورد هزینه کربوکسی تراپی، این هزینه بسته به عوامل مختلفی مختلف است. پزشک می‌تواند بر اساس نواحی درمان، تعداد جلسات مورد نیاز، سن و انتظارات شما، نوع درمانی را پیشنهاد دهد. میزان هزینه بیشتر عموماً بر اساس تعداد جلسات درمانی و ناحیه هدف تعیین می‌شود. اما با توجه به هزینه نسبتاً کمتر این روش درمانی نسبت به روش‌های دیگر، بسیاری از افراد این روش را برای درمان مشکلات پوستی انتخاب می‌کنند.