سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی عوامل موثر بر ماندگاری و نتیجه کاشت ابرو

 

کاشت ابرو یکی از روش‌های برجسته در زیبایی‌شناسی می‌باشد که مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان به زیبایی قرار گرفته است. این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، می‌تواند به زیبایی و جذابیت ابروها بیافزاید، اما نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارد تا ماندگاری و اثربخشی بهتری داشته باشد که در نهایت مراجعه کنندگان بتوانند به نتیجه مطلوب و مورد نظر خود دست یابند. از این رو، بهتر است قبل و بعد از انجام این عمل زیبایی، نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کرد تا از نتایج ایده‌آل برخوردار شوید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو رشت امروزه به عنوان یکی از جراحی های زیبایی محبوب در سطح کشور و جهان شناخته می شود که به مراجعه کنندگان کمک می کند تا بتوانند زیبایی صورت خود را افزایش دهند و با ابرو های پر پشت و زیبا، تمام نگاه ها را به خود خیره کنند. در این عمل زیبایی از بانک های موی بدن که عموما پشت سر است، استفاده می شود با استخراج فولیکول های مو با تکنیک های مختلف و مناسب هر مراجعه کننده، عمل کاشت ابرو انجام می شود.

لازم به ذکر است که انتخاب روش و تکنیک جراحی بر اساس شرایط بدنی و بانک موی مراجعه کننده انتخاب می شود تا در نهایت مراجعه کننده بتواند نزدیک ترین نتیجه به خواسته و انتطار خود را کسب کند.

تفاوت تکنیک های این جراحی مرتبط با سبک استخراج فولیکول مو است چرا که در برخی از روش ها فولیکول های مو به صورت مجزا استخراج می شوند اما در برخی دیگر، فولیکول ها به صورت نواری و همراه با پوست استخراج می شوند و در نهایت فولیکول های استخراج شده به هر یک از روش ها و تکنیک ها، در ناحیه هدف جراحی که ابرو ها هستند کاشته می شوند.

تکنیک های مختلف در کاشت ابرو

یکی از مهمترین عوامل در افزایش ماندگاری کاشت ابرو، استفاده از تکنیک مناسب بر اساس شرایط هر مراجعه کننده می‌باشد. امروزه روش‌های   fut و fit به عنوان بهترین تکنیک‌های کاشت ابرو در دنیا شناخته می‌شوند و برای تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان استفاده می شوند و در نهایت نتیجه مطلوبی را به دنبال دارند. در این روش‌ها، گرافت‌ها با استفاده از پانچ به صورت دستی یا ماشینی از بخش‌های بانک مو جدا شده و به نقاط مورد نظر پیوند زده می‌شوند. لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه مطلوب، استفاده از گرافت‌های با کیفیت بسیار اهمیت دارد.

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو

رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو از جمله مهمترین عوامل در افزایش ماندگاری کاشت ابرو می‌باشد. این نکات توسط پزشک تعیین می‌شوند و بایستی آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید ابروهای خود را با کیفیت هر چه بیشتری حفظ کنید.

دوره نقاهت پس از انجام این عمل یکی از بازه‌های زمانی مهم در کاشت ابرو می‌باشد در نتیجه به مراجعه کنندگان توصیه می شود تا در این بازه زمانی از تمام دستورات پزشک متخصص پیروی کنند تا بتوانند بدون بروز عوارض و مشکلات، این دوران را پشت سر بگذارند.

مراقبت‌های پیش از انجام کاشت ابرو

  • 3روز قبل از انجام کاشت ابرو، از مصرف نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین هستند خودداری کنید.
  • 1هفته پیش از انجام کاشت ابرو، از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • از مصرف داروهایی همچون آسپرین که منجر به رقیق شدن خون می‌شوند، بپرهیزید.
  • در صورت مصرف داروهای خاص، حتماً قبل از انجام فرآیند کاشت، با پزشک مشورت کنید.
  • از رنگ کردن موهای خود پیش از عمل کاشت ابرو پرهیز کنید.

علت ریزش ابرو بعد از کاشت

پس از گذشت 4 تا 6 ماه از انجام کاشت ابرو، ممکن است با ریزش مو مواجه شوید. این امر کاملاً طبیعی است زیرا در این بازه زمانی، گرافت‌های کاشته شده تا حدود زیادی دچار ریزش می‌شوند. اما در ادامه، موها مجدداً رشد خواهند کرد و در رشد بعدی، گرافت‌ها با محیط جدید همخوانی بیشتری خواهند داشت و در نتیجه ابروها شکل مناسب و طبیعی تری را خواهند داشت.

عوارض کاشت ابرو

ممکن است پس از کاشت ابرو با کبودی، التهاب یا ورم در بخش کاشت مواجه شوید.

یکی از عوارض کاشت ابرو، خارش در ناحیه کاشت گرافت‌ها می‌باشد که این عارضه تنها 1 تا 2 روز حاضر خواهد بود.

در صورت عدم رفع این عوارض در بازه‌ی زمانی کوتاه، به پزشک خود مراجعه کنید.

هزینه کاشت ابرو

متأسفانه، هزینه کاشت ابرو ممکن است بسیار متغیر باشد و به عوامل مختلفی همچون تکنیک استفاده شده، تعداد جلسات، وضعیت فعلی ابروها و … وابسته باشد. بنابراین برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها، بهتر است قبل از انجام اقدامات، در جلسات مشاوره با پزشک متخصص شرکت کنید تا بر اساس تکنیک انتخابی برای شما، هزینه این عمل زیبایی نیز مشخص شود.